יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

באווירה אחרת - אבל צריך לעבוד

ישיבת מועצה מיוחדת, במקום חדר הישיבות של עיריית אשקלון הוחלט לקיים את הישיבה באולם הכנסים של מלון הולידי אין באשקלון, באמת סיבה למסיבה. נחתם בשבוע שעבר הסכם גג חדש לאשקלון צריך לעשות מסיבה. למי שעדיין לא הבין מה זה אומר, לטובת כך השקיעו בסרטון תדמית בהנחיית רון שחר. כל תקופת הבניה עתיד להמשך כעשור אינטנסיבי בו יבנו 7 שכונות חדשות וכ- 32,000 יחידות דיור, פארקים, מחלפים, תחנות רכבת, פארק תעשייה ועוד.



ראש העיר, איתמר שמעוני, נואם, הסכם גג, אשקלון, מועצה, תושבים, יחידות דיור, פארקים, איזור תעשייה, שכנות חדשות, תמ"א 38, פינוי בינוי, אצטדיון, רון שחר
הסכם גג - 32,000 יחדות דיור חדשות ועוד
במהלך ישיבת המועצה הסביר ראש העיר מר איתמר שמעוני על הביבי החדש של העיר, מה שישים את העיר אשקלון על המפה. כמות לא קטנה של בתי אב חדשים בכל זאת לא טריוואלי, לכן יש לשפר את התשתיות תחבורה בעיר, יותר אזורי מסחר ותעשייה ואפילו פארק היי-טק! הייתכן הדבר שאולי תהיה עבודה של יותר משכר מינימום בעיר? אשקלון תקבל עדיפות א' להקמת מפעלים, פארקים שישמשו "ריאות ירוקות" ברחבי העיר שגם חלק מההסכם. ראש העיר התחייב כי קצב האכלוס מותנה בקצב בניית המפעלים, כלומר אם הוקמו רק רבע מהמפעלים באיזורי התעשייה אז יאכלסו רק רבע מהבתים החדשים. נשמע הגיוני סה"כ אבל מי יודע אם זה באמת ראלי. איפה מכונת הזמן שלי שצריך אותה.

כל מי שגר בברנע שנחשבת לשכונה היוקרתית יותר כיום בעיר יודע שלצאת לעבודה בבוקר זה עונש, לא מספיק שאין תעסוקה מתאימה לתושבים בתוך העיר, אילו שמוצאים עבודה בערים אחרות נאלצים לשבת בפקקים לא רגילים. כחלק מהסכם הגג, יקימו 3 מחלפים חדשים בכניסה לעיר וכמו כן יוסיפו 2 תחנות רכבת. ואף יוסיפו נתיב נוסף בכביש המחבר בין אשקלון לאשדוד כדי להקל על עומס התנועה בין שני הערים.

מה עם השכונות הוותיקות, יש פתרון גם עבורם. מתן אישורי תמ"א 38 ופינוי בינוי ליזמים בתמריץ מעניין מיותר. כל יזם אשר יבצע פרויקט שיקום מסוג זה או אחר יוכל לקבל קרקעות לבניה בשטחים החדשים. דרך מעולה לדעתי לתת דחיפה רצינית לתהליך שכזה שגם ככה מסורבל. אבל איך בעצם מבחינה בירוקרטית גם מקימים שכונות חדשות עם מעל 32,00 בתי אב חדשים, שדרוג תשתיות ישנות, פינוי בינוי, בניית מחלפים בתי ספר ומתנ"סים. הרי מהנדס העיר לא באמת יוכל להתמודד עם עומס עבודה שכזה ביחוד שזמן העבודה עתיד להסתיים בעשור הקרוב. מסתבר שגם על זה חשבו. מנהלת חדשה ייעודית תוקם לטובת התוכנית גג באשקלון. וועדת היגוי המורכבת מחברי מועצת העיר תפקח על התנהלות המנהלת. "אני סומך על חברי מועצת העיר, גם הקוהליציה וגם האופוזיציה רק ככה נוכל לבנות יחד עיר לכל החיים" אמר איתמר שמעוני.
אוכל, ישראלים, אשקלון, כיבוד, עיריית אשקלון, מועצה, גג, טעים, עיתונות, בלוג
אפילו היה כיבוד - בטוח שהיו הרבה אנשים

מסתמן שאשקלון בדרך לעשות הסטוריה ולהפוך לעיר השישית בגודלה בארץ עם תנאים לתושבים שאכן מספקים, מקווה שהתוכנית אכן תהפוך למציאות בצורה טובה נרגיש זאת בצורה משמעותית באיכות החיים. במעבר חד לאחר ההסברים והקרנת הסרטון המושקע המשיכו לישיבה הרגילה. קצת קשה לחזור לשגרה אחרי כל הברכות והחיוכים אבל מה לעשות צריך גם לעבוד. בצורה מאוד ברורה ניתן היה לראות שנוכחות האופוזיציה היה דליל, אבל מר רמי סופר ודר' ריקי שי לא נתנו לאופוריה לעצור מלבצע את עבודתם.

על סדר היום, ההגדה של סוכות מסתבר לא ירדה מהפרק, עיריית אשקלון קונה סכך (מכספי ציבור) לטובת תושבי העיר. לשם הבהרה עיריית אשקלון גוזמת את ענפי הדקלים ברחבי העיר ואם חסר אז היא קונה ממקומות אחרים כדי למכור לתושבים. מוזר שנגמרו הענפים הרי השכונה שאני גר גזמו את הענפים רק אחרי החג. לא ברור לי הנושא הזה, כנראה שיש כסף מיותר לנושא, אבל זה לא מסביר מדוע אני משלם על סכך לסוכה מהעירייה?!

הפועל אשקלון, סנפיר, ביה"ס לשחייה, אימון, שחיינים, מים, תחרות, מדליות, ילדים, סבלנות, שי פסקל
שחייני נבחרת סנפיר - מצפים לבשורות טובות
אחרי המון זמן שקבוצת השחייה הפועל סנפיר אשקלון בראשות שי פסקל ממתינים להתייחסות מראש העיר בישיבות המועצה הוקדמות, הועלתה שאילה ע"י ריקי שי בנושא. האם ניתן לאפשר לשחיינים לאפשר להתאמן בבריכה העירונית? בתגובה נאמר כי יש רק בריכה אחת באשקלון ומול שימוש בבריכה לטובת לימודי שחייה או תחרויות שחיה העדיפות היא ללימוד שחייה. לקבוצת השחייה של העיר אופשר להתאמן בבריכה אבל בשעון קצה (בוקר או ערב - מה שלא אופטימלי לאימון שחיינים לתחרויות יש לציין), בהלצה נאמר כי אולי יקימו בריכה נוספת בעקבות הסכם הגג. הוסיף שמעוני כי למרות זאת נשמח לנסות לגשר מבין מפעיל הבריכה לבין קבוצה השחייה הפועל סנפיר אשקלון. נשמע מעודד האמת אבל האם מפעילת הבריכה העירונית אכן נותנן לשימוש בבריכה רק עבור לימודי שחייה, אולי יש עוד קבוצה מתחרה בעיר?

חבר המועצה שנכנס עם רוח חדשה ועם המון מוטיבציה לשרת את הציבור הציג שאילתות בנושא כספים, בזמן הצגת הנושא הגרעון בקופת העיר נעצר מספר פעמים ע"י שבתאי צור מנהל הישיבה שהתעקש על סמנטיקה במקום לתת במה מתאימה. התשונה לשאילתה הייתה מעורפלת בלי סימוכין על כך. חבר המועצה יורם שפר הגיב כי כל החומר נמצא אצלו ואם הוא מעוניין הוא מזמין את רמי סופר לפגישה בו יוסבר איפה הכסף. "אני נמצא במהלך של למידה על הנושא, אבל אני חייב קבלות וחשבוניות, אני קבלן לשער, אני צריך אסמכתא עבור הסכומים הללו, אני אזרח שממלא את תפקידי נאמנה לציבור. כל דף שאדרוש ולא אקבל אפנה לגורמים המתאימים. אני נמצא לשמור על קופת העירייה ומבקש לעבוד בשקיפות" אמר סופר.

עם הרוח החדשה שהייתה בתחילת הישיבה הזכיר רמי סופר את שכונת מגדל, מהשכונות הוותיקות בעיר, ואת העובדה כי אינה מטופחת כלל, הוקצה תקציב ממשרד התיירות לשיקום המקום אבל לא יצא לפועל והעובדה שאת כל הכנסים, המסיבות וההופעות מבצעים בחוף הים בלבד ובעוד שהשכונה נמוגה לה. בתגובה ראש העיר ציין כי הכסף שהובטח טרם הגיע לייעדו ולכן המצב נשאר כפי שהוא.

תושבי אשקלון חונים כחול לבן, אז הוספו חנייה בתשלום אך בנתיים שעתיים חינם. כמה זמן זה יהיה חינם והאם יהיו עוד  חניות בתשלום ברחבי העיר. נושא מעניין עבורי בייחוד אחרי שקיבלתי קנס של 100 ש"ח כי האפליקציה לא עבדה. אבל מסתבר שלא קיבלתי תשובה ממש טובה, מה שהבנתי כי בנתיים זה עוד חינם בשעתיים הראשונות אבל גם נאמר כי כל מבנה מסחר נוסף שייבנה יכיל חניון תת קרקעי שלא מצריך חנייה בתשלום בהמשך. במקביל הוכשרו חניות נוספות לתושבי שכונת ברנע ע"י שינוי הסדרי תנועה כדי לתת מענה למצב הקיים.

סעיף 11, לא ממש ברור מה נאמר שם, עוד לפני שהתחילה השאילה בנושא של מיכל פרץ סייעת עובדת עירייה הפסיקו את השיחה והחליטו שזה לא מתאים לישיבת מועצה. מישהו לא חשב כנראה לעומק כשה העלה את שמה על הכתב לפני הישיבה.

קצת בשורות טובות לקינוח, בשאיפה לציוניות יש תמורה, ספורטאים המיצגים את אשקלון בשלושת המקומות הראשונים בכל ענפי הספורט יקבלו מלגה בהתאם, מהלך מצוין לטיפוח תושבי העיר שמייצגים את העיר בכבוד. מעון יום תמר יוכשר לנגישות בקרוב מאוד בתקציב של 80,000 ש"ח למי שזוכר מכמה ישיבות אחורה. ולבסוף מספר עמותות ברחבי העיר, בהחלטת חברי מועצת העיר, יקבלו קרקע ללא תמורה. ונושא אחרון חביב, מוקד עירוני אחד. בקרוב שתושב העיר יצטרך עזרה או פניה למוקד עירוני הוא יקבל סיוע ומענה טוב יותר ואפילו בקשות מיוחדות כמו סוכת אבלים למשפחה. זה מה שהבטיח ראש עיריית אשקלון אמ"ש בישיבת המועצה. האם אפשרי באמת להיות כזה קשוב לקהילה מאידך לא כל התושבים מקבלים מענה מהשרות הנוכחי? אני אופטימי בכל אפון.


ישיבה אופטימיות ביותר מהפעימים הקודמות שנכחתי, ראש העיר הפתיע לטובה בתגובות שלו מול השאילתות שהוצגו ונראה שבאמת מפזרים צ'קים במילים שניתן לפדות אותם בעתיד, כבר רואים ברחבי העיר שיקום ושדרוג של תשתיות. לפני מספר חודשים הוקמו עשרות גני ילדים ובתי ספר נוספים. אשקלון משנה את פניה והופעת לקשובה יותר לתושבים ולצרכיהם בהבטי התשתיות, אנחנו בתחילת הדרך אבל בטוח שיהיה מעניין.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה